Suve- või lamellrehvid – millised valida?

Kas peaksin endale ostma lamellid või hoopis talve- ja suverehvid?
Igal rehvitüübil on omad plussid ja miinused ning vahel võib valimine osutuda päris keerukaks. Siin on aga väike ülevaade iga tüübi plusside ja miinuste kohta, et teha otsustamine kergemaks. 😉

Mis on suverehvid?

Suverehvid on rehvid, mis haarduvad hästi nii kuival kui ka märjal teel ning on kergelt ja täpselt juhitavad. Seda sorti rehvid on mõeldud kasutamiseks vaid soojadel kuudel või aastaringselt piirkondades, kus tõelist talve pole. Suverehvid peavad vastu nii kuumale kui ka märjale

Suverehvid on optimeeritud suurepäraseks haardumiseks olenemata sellest, kas teed on kuumad, kergelt niisked või sajab väljas tugevat vihma. Need on valmistatud spetsiaalsest kummi ja täiteainet sisaldavast segust, millele on omakorda lisatud ka kleepuvaid aineid märgades tingimustes haardumiseks. Taoline segu on piisavalt jäik, nii et rehvid peavad vastu ja säilitavad oma kuju ka siis, kui tee on kuum ja õues palav.

Rehvimuster on võrreldes lamellidega madalam ning jooned on sirged ja tugevad, tihedate “ribidega” – sel moel puutub teega võimalikult suur osa rehvipinnast kokku. Tulemuseks on suurem stabiilsus kurvides, pidurdamisel ja kiirendamisel.

Kuna suverehvidel on sageli asümmeetriline muster, võivad rehvide pöörlemisvõimalused olla piiratud. Näiteks saate rehve kulumise ühtlustamiseks tõsta vaid auto eest taha või vastupidi, kuid mitte teisele poole autot.

Seega – suverehvid ületavad lamellrehve nii märjal kui ka kuival haardumisel, samas ei ole nad kuidagi sobilikud talviseks sõitmiseks, kuna muutuvad külmaga jäigaks ja libedaks.

Lamellrehvid – vähesema haardega, kuid pikema elueaga

Lamellrehvid on loodud pakkuma sõidukitele piisavalt talvist haardumist kergete lumeolude läbimiseks, võimaldades juhil aastaringselt sõita ühe rehvikomplektiga kohtades, kus ei ole palju lund ega jääd. Need on valmistatud segust, mis jääb elastseks isegi 0°C lähedal, et säilitada tee haarduvust.

Lamellide muster on sügavam ning selles on rohkem tühimikke ja variatsioone, mis aitab lumega sõitmisel haarduvust suurendada. Samuti on muster tavaliselt sümmeetriline, mistõttu on rehvidel kulumise ühtlustamiseks rohkem vahetamisvõimalusi (nii auto eest taha kui ka teisele poole autot).

Lamellrehve võib pidada suve- ja talverehvide hübriidiks, mis on loodud mõõdukalt hästi vastu pidama mitmesugustele ilmastiku- ja teeoludele ning on samas suhteliselt pika elueaga.
Siiski ei asenda lamellid kindlasti ehtsaid talverehve ja paksu lume ja jää korral jääb neil stabiilsusest väheks.

Millised rehvid on mulle sobivaimad?

Kui elate seal, kus kunagi ei saja lund ja temperatuur on tavapärasel sõiduajal tavaliselt 6°C või soojem, on suverehvid hea valik. Eriti head on suverehvid vihmastes piirkondades, sest need takistavad maanteekiirustel vesiliugu paremini kui lamellrehvid.

Veidi külmemas piirkonnas elavatele sõitjatele on sobilikud aga lamellrehvid – kerge külma ja õrna lumega on nad stabiilsed ja usaldusväärsed.

Korraliku talvega piirkondades (nagu ka Eestis) on mõistlik soetada talverehvid, mida saab hooaja eel ja lõppedes suverehvide vastu välja vahetada, sest paksu lume ja karmi külma korral jääb lamellidest paraku väheks.

 

Oled piisavalt
lugenud?

Mis toodet otsid